måndag 15 april 2024

God morgon och Kali evdomada!


 

Vår populära Gyros Plate (man kan välja kyckling eller fläskkött)
 

Ny vecka! Sakta men säkert anländer personalen till restaurangen också. Vi har en par stycken nya men annars är vi samma team som tidigare år. I år kommer vi att ha öppet varje dag och hela dagen. Officiellt öppnar vi 12.00 men vi är ju alltid där tidigare och finns vi på plats går det ju alltid att beställa också :)

 


Bartendern (jag..) har också börjat jobba. Det har blivit en del Hugo, Mojito, Aperol Spritz, Limoncello Lady, Negroni, Strawberry Mojito och Strawberry Daiquiri denna vecka då vi har haft öppet. Det finns förstås många fler cocktail i vår meny men de nämnda är storsäljarna. Sonen har fått order om att odla mycket mynta i år så vi kan använda vår egen hela säsongen. Det är ju mycket roligare att kunna använda vår egen istället för att köpa. Grönsalladen är fortfarande vår egen (innan det blir för varmt för den) likasom persiljan och citronerna men tomaterna är inte färdiga ännu. Det är förstås olagligt att använda sin egen (om man inte dessutom är registrerad som odlare och kan skriva en följesedel eller faktura) eftersom staten förlorar lite moms då jag inte köper in detta men det struntar jag faktiskt i trots att jag vill vara laglig i det mesta. 

Nya vinmenyn är tyvärr inte färdig ännu så jag har samma som förra året men så snart den är färdig kommer jag att ta hem bland annat den kretensiska "proseccon". (det heter förstås inte prosecco på grekiska utan afrodes oinos)

Jag hoppas ni får en bra vecka allihopa! Kali evdomada!


PS - en liten uppdatering om stadsbussarna. Just nu grävs det överallt i stan och även på torget 1866 där bussarna 21 och 15 (som går till Kalamaki och Galatas) vanligtvis utgår från. Jag har inte full kontroll på var bussarna utgår från nu så ni får fråga er fram där ni köper biljetterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar