onsdag 28 juni 2023

Ny skylt o galen på greker

 

Jag tyckte mycket om vår gamla skylt men för att passa övriga färger och restaurangen generellt så valde jag att skaffa en ny skylt. Han är mycket trevlig och glad vår reklamskyltssnubbe. Men han lovar alltid att göra allting imorgon. Till slut kom han i varje fall och visade mig sitt förslag till min nya skylt. Mycket bra men cuisine stavat cuissine. Jomen det skulle han ändra. Så levererades skylten utan att stavningen var ändrad. Efter några dagar kom han och fixade det. Dock var cuisine nu med starkare färg och något större bokstäver. Jomen jag kommer imorgon och fixar det. Plus lite andra grejer han ska göra åt mig. IMORGON.

Det är varmt nu. Vår aircondition hemma måste servas innan vi vågar använda den. Inga problem, han som ska fixa det kommer IMORGON. 

Snälla, snälla greker, sluta lova att ni ska fixa allting IMORGON. Min man hör också till den kategorin. Allt ska göras IMORGON och just nu står han och svär över något som skulle ha gjorts imorgon för länge sedan. Problemet är att det MÅSTE göras idag och nu innan vi åker och öppnar restaurangen. Varför lyssnar ingen på mitt råd att göra saker i god tid och om det då inte går så bra så har man ju lite tid på sig att göra om eller göra på annat sätt. 

Ha en riktigt bra dag och ett stort tack till alla er som besöker oss på Orexi!

4 kommentarer:

  1. Du skulle skrivit denna artikel i morgon. Så hade problemet varit löst.

    SvaraRadera
  2. Greker skulle trivas mycket bra i Värmland, vi tar det i möra!.

    SvaraRadera
  3. Men givetvis håller jag med dig Anita, det är fruktansvärt irriterande!.
    Hoppas ni får en kanonsommar!.

    SvaraRadera
  4. Låter som i Spanien, manana!
    Ha det bra!

    SvaraRadera