tisdag 2 april 2024

Favorit i repris - Margarites

 

I söndags hade vi svenska föreningens påsklunch på Orexi. Det var drygt 30 personer som kom och det blev riktigt lyckat. Vädret var perfekt och jag hade lite hjälp av väninnor både i köket och med servicen. (plus maken och sonen förstås) Ett litet missöde hade vi med Charmaölen då tunnan inte fungerade och alla drack Mythos istället. Igår fick vi en ny tunna då det visade sig vara något fel med den andra.

Vi har ännu inte öppnat restaurangen men har lite lösa planer på att eventuellt öppna till helgen. Eftersom vi är färdiga med det mesta (förutom med mat och lite shopping) så blev det en helledig dag i går med en trevlig utflykt.

Jag och väninnorna åkte till Margarites där vi faktiskt spenderade hela dagen! Vi strosade omkring, fotade, åt lunch och ja, vi shoppade en del också. Här finns hur mycket keramik som helst och man kan hitta keramik för "vardagsbruk" till bra priser men även lite mer "designade" saker samt en del som är gjort av den traditionella leran som finns i bergen runt omkring byn och som tillverkas som "de gjorde förr". 



Ett kloster ligger en kort promenad från byn


God lunch. Det finns 5 tavernor i byn (om jag räknade rätt)







Uppifrån klostret

Jag önskar er alla en fortsatt bra vecka - kali evdomada. Och jag hoppas ni alla har haft en riktigt härlig påsk! (vi har ju vårt kvar eftersom påsken är senare här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar