måndag 14 augusti 2023

Lediga söndagar

Lite av det som finns kvar i trädgården..
 

Nu har våra sommarjobbare slutat för säsongen och därför blev vi "tvungna" att ha lediga söndagar. Schemat går inte ihop om vi har öppet varje dag. De som jobbar kvar måste ju få åtminstone en ledig dag så därför har vi beslutat att ha stängt på söndagarna. Just nu har vi kokerskan, diskaren (som också får hoppa in och servera) en diskare som kommer 3 gånger i veckan samt en servitör på halvtid på kvällen. Sonen får vara servitör de timmar mitt på dagen när vi åker hem på lite siesta. Maken är servitör på kvällen och i köket på dagen. Jag serverar(och gör allt annat utom att laga mat) på dagen och är i baren och kassan på kvällen. Det är verkligen ett pusslande att få allt att fungera men förhoppningsvis börjar det en ny idag. Vi har ju en par veckor av augusti kvar samt hela september då det brukar vara mycket att göra. Förra året hade vi ganska mycket att göra hela oktober också. 

Bloggen har fått vila lite för jag gör inget annat än jobbar och de stunder jag är hemma sover jag. Det blir sena kvällar och jag är uppe tidigt på morgonen för att ge vår hund sin medicin och sen gör jag det mest nödvändiga här hemma. 

Igår hade vi en jordbävning. 4,9. Epicentrat var i Paleochora och jag kan tänka mig att de kände av den ganska mycket. Vi var och städade i restaurangen(trots ledig dag, vi hade så mycket att göra på lördag kväll att det inte hanns med att städa då) Jag var precis vid baren där vinglasen hänger och de började gunga ordentligt. Maken kände inget alls. Tyvärr så skedde det en tragisk olycka också på grund av skalvet. En spanjor som vandrade Samaria ravinen fick en sten över sig då det blev ett ras. Han fick fraktas med helikopter till sjukhuset och vad jag har hört så var han mycket allvarligt skadad. Ravinen kommer att hållas stängd idag. 

Igår var det lite molnigt och även i dag är himlen lite grå. Det är ganska skönt tycker jag. Det är ju fortfarande varmt men mer normal värme än tidigare. Det håller sig runt 30 grader nu och lite lite svalare på kvällarna så man behöver inte svettas sååå mycket. 

Jag önskar er en riktigt bra vecka!

1 kommentar:

  1. Skönt för er att i alla fall har en "ledig dag", det är inte mycket.

    SvaraRadera