lördag 9 maj 2020

Solen gick upp över Kreta


Jomen solen går ju upp över Kreta varje morgon. Men, idag fick jag lust att åka ner och titta på soluppgången. Tidigare fanns det ju ingen kod att skicka sms om för just det. Jo, jag hade ju kunnat skicka en promenad-kod men då skulle jag ha behövt gå hemifrån i mörkret och det tycker jag inte om att göra ensam. Nu tog jag faktiskt bilen ner.


Igår kväll kom några av mina bästa svenska vänner hem till mig. Vi hade inte träffats sedan utegångsförbudet infördes så vi hade massor att ta igen. Vi pratade och pratade tills klockan helt plötsligt var 01.30 och vanligtvis brukar jag sova då. Jag som nästan aldrig dricker alkohol annars fick i mig både aperol spritz, mojito och vin. Vi har ju i restaurangen flaskor av både det ena och det andra och ska vi jobba med greker i år så är det ju inte precis den typen av dryck de håller sig till på restauranger. Hos oss dricker de vanligtvis husets vita, öl eller en del dricker faktiskt ouzo till maten också. Vi har tidigare inte haft romeikovinet och "våra" greker har liksom inte frågat efter det heller. I år får vi kanske ta hem det ändå. Vi får se.



De kommande dagarna lovas temperaturer upp mot 30 grader så kanske det blir ett strandbesök för oss. Det känns konstigt att ha tiden att kunna gå till stranden vilken tid vi vill.

Hur kommer er helg att se ut?


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com


4 kommentarer:

  1. Fina foton...verkligen vackert..

    SvaraRadera
  2. Fina morgonbilder!
    Vilken trevlig kväll ni verkar haft. Roligt att träffas igen.
    Solen skiner över mig här i Wales och jag ser fram emot en lugn helg.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Helg igen... hoppas ni fortfarande har sol för i Sverige verkar de ju inte ha mycket av den varan nu...

      Radera