torsdag 7 mars 2019

Fullt upp inför öppningen


Om vi ska öppna om tre veckor får vi lägga på ett kol. Tidigare har det varit omöjligt att göra något på grund av vädret så nu passar vi på. Igår satt jag i gassande sol och målade stolar. Ja, de blir gröna. När jag lade ut en svart-vit bild på Instagram där ni fick gissa gissade de flesta på blått. Ja, blått är snyggt men eftersom vi inte är vid havet tycker jag inte det passar. Dessutom så är inte Kreta den blå-vita ön som Santorini och öarna i Kykladerna. Här tycker jag att det passar bättre med grönt. Så det blir gröna stolar. Det kommer att bli några vita också och några lämnar jag träfärgade som de var.

Golvet på bakgården är som jag nämnt förut fullt med mossa! Vinterns väder har gjort att det aldrig har torkat upp mellan varven utan det har hela tiden legat fuktigt. Vi jobbar hårt med högtryckstvätten och det blir rent men det tar sin lilla tid. Sedan ska det torka och sedan är det dags för mitt jobb att måla mitt "grekmönster". Tydligen ska det komma lite regn igen nästa vecka så efter det får jag ta itu med att måla.

Hur som helst så är det nog för kallt att sitta ute i början och de flesta kommer nog att sitta inomhus men det är ju skönt ändå att vara färdiga utomhus så att vi inte har det sedan. Så har vi blommorna och växterna som ska fixas. Sonen har börjat fixa här hemma med att plantera lite olika blomster som han har drivit upp från fröer.


Kaffe, mitt goda kaffe är slut för länge sedan. Jag har köpt vanligt Löfbergs på svenskaffären men jag har nog blivit lite extra kräsen efter mitt halvår i Sverige och hos bror där det bara serveras mellanmörkt kaffe från Nordqvists, Zoega och Gevalia. Så, snälla snälla ni om ni har plats i bagaget, börja köpa redan nu när det är rea på t ex Willys och det går att få tag i de fina sorterna billigt. Och, jag vill betala för kaffet!! Det var många av er som vägrade ta emot betalning men då känns det som om jag tigger mig till kaffe och det vill jag inte. Alla mellanmörka sorter (går med mörka också) från Zoega, Gevalia och Arvid Nordqvist. Jag blir såååå tacksam. Jag fick så mycket förra året att jag verkligen trodde jag skulle klara vintern men nope.

Ha en bra torsdag alla ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar