torsdag 28 februari 2019

Sol i Chania!

 Äntligen fick vi njuta av solen. Det blev en kaffe i Chania och det var många som passade på nu när vädret visade sin bästa sida. Det är fortfarande kallt i luften och just nu är det 9 grader.

Jag passade på att köra flera tvättmaskiner för de här dagarna med regn har tvätthögen växt sig större och större.

Ikväll visade de till och med på tv att i Sverige skiner solen och det är nästan sommarväder. Stämmer det? Men, det måste väl vara i södra delarna av landet?



12 kommentarer:

  1. Hej! Fy vad tråkigt med allt regn och allt det fört med sig... Jag bor i Karlskrona Blekinge och vi har haft sol och 13 grader här, fast det blåser en del här vid kusten.. Hoppas att det är slut med regn hos er nu. Jag hoppas på att få till en resa till Kreta i höst, men vi har haft sån otur med vädret de två sista gångerna vi varit där... I maj blir det Rhodos.😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen i höst! Jag skulle också vilja åka till Rhodos, det var sisådär 30 år sedan jag var dit!

      Radera
  2. Så härligt att solen kom tillbaka till Kreta. Vi bor utanför Göteborg idag sol och 13 grader varmt men lite kylig nordvind,ingen snö ....det är vår sedan två veckor i sydvästra Sverige. Tack Anita för dina berättelser.... jag hoppas att Kreta får hjälp med att reparera alla vägar,broar,hus,el,vatten,tele och odlingar som förstördes av ovädret. ;-) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. "De som bestämmer" har förstått att Kreta är i akut behov av hjälp, så sakta men säkert blir det nog ordning på allt.

      Radera
  3. Jag har suttit ute på balkongen hela veckan i solen här i Umeå. Ikväll tog jag in olivträden för natten då det vankades några minusgrader. Det har varit ett fantastiskt väder "här uppe" i Umeå.

    SvaraRadera
  4. De sista dagarna har vi haft strålande sol, ingen vind och ca 10 grader i skuggan. Jättefint väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt för vårsolen i Sverige är ju underbar!

      Radera
  5. Det stämmer,solen skiner och det är varmt och vårlikt här🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, men visst är det lite tidigt för vår ändå i Sverige?

      Radera
  6. Längre söderut har de haft så varmt som 16 grader. Men nu kommer nordliga vindar och minusgrader igen tyvärr, ska till och med snöa på söndag. Men solen skiner i alla fall

    SvaraRadera