söndag 19 april 2015

Trädgårdscheck och fridagsfunderingar


Härliga söndag. Jag har ännu inte bestämt om jag ska vara helledig idag eller om jag ska gå och öppna butiken i eftermiddag. Jag har inte satt upp någon lapp om öppettiderna ännu för än så länge beror ju öppettiderna på hur mycket folk som cirkulerar och om vädret är ok. Igår hade jag faktiskt flera kunder och det var ju riktigt varmt också och då är förstås alla gladare och mer köpsugna. Dessutom har jag ju inte så jättestort behov av ledighet ännu utan behovet av pengar är större. Så eventuellt öppnar jag i eftermiddag men som sagt jag har inte bestämt mig.


En trädgårdscheck var jag ju tvungen att göra nu på morgonen. Sallad finns det gott om. Mynta råder det ingen brist på. Dill finns det och det ser ut som om sonens gräslök tar sig. Sonen har sått massor av fröer och tar sig allt så blir det hur mycket kryddväxter som helst och en del blommor också. Frågan är ju om han kommer att ha tid att sköta allt. Till veckan börjar han sin praktik.  Maken jordfräser potatislandet och fixar det mesta i trädgården. Jag tittar, fotar och plockar in. Mer gör inte jag i trädgården.


Kallorna sjunger på sista versen. Några amaryllis håller på att slå ut. Syrenbusken har gröna blad. Hoppas, hoppas den blommar i år. Den är "importerad" från Sverige och är en av mina kärarste ägodelar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar