tisdag 13 januari 2015

Hemma igen

Ja, nu är vi hemma igen. Vi kom hem igår mitt på dagen. Igår kväll började ovädret igen. Dottern kröp ner mellan oss när den första åskknallen kom och sen dundrade och blixtrade det nog hela natten. Strömavbrott från tidig morgon. Storm. Regn. Sonen drog ur sladdarna till dator, tv m m innan han gick och lade sig så vi inte skulle råka ut för samma som sist. Telefonsladden satt dock i och det var klart att den slutat fungera.... Maken och jag var ner till Chania i morse och uträttade lite ärenden och jag ville försöka få ett fint foto på de enorma vågorna men jag kan tala om att de futtiga vågorna som ni ser på mitt foto var ingenting. När de höga vågorna kom vågade jag inte stå så nära så jag skulle kunna fota med min mobil. Vågorna slog in långt upp mot där cafeteriorna ligger (stängda idag förstås) "Saltskummet" från vågorna flög runt i luften och gav nästan känslan av att det snöade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar