tisdag 13 januari 2015

Aten dag 1

Fredag morgon var vi uppe och drack vårt morgonkaffe vid 4.30 för att sen göra oss i ordning och åka till flygplatsen och åka med Ryan till Aten.(89 euro för oss båda tur och retur) En till kaffe blev det på Atens flygplats och oj, jag höll på att glömma....Jag åt frukost - en big mac - på mc donalds. Jag vet, jag vet. Det är inte världens bästa mat men en gång om året så tar jag en hamburgare där. Maken vägrar...
Klockan 10 öppnade mässan och där var vi hela dagen. Det blev inte så mycket beställt första dagen. Listan med vilka bokstavspärlor som fattas hade jag förstås med mig så det blev första beställningen hos Irida med de underbara keramikpärlorna. Nya motiv finns det förstås men de måste jag vänta med att visa tills de finns ute i handeln. Ugglor, katter, stjärntecken..... Från och med april kommer jag att ha de nya i butiken.
På kvällen var vi ut och åt med Irida och hennes man plus ett annat par som gör de fina sakerna ovan i stengods. En del av dem kommer ni också att hitta i min butik.
Vi var till en taverna som heter Kapari och ligger i området Petralona. Otroligt god mat! Goda sallader och förrätter. Normala priser. Vi åt så vi höll på att storkna. Vid 2-tiden stupade vi i säng på hotellet. Zzzzzzzzzzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar