måndag 30 oktober 2023

Sista dagarna på Orexi


 

Nu är det (nästan) slut på säsongen. Det känns lite konstigt just för att vädret inte alls är som det brukar vara när vi stänger. Det brukar vara kallt och regna och då känns det bra att stänga. Nu är det varmt och nästan sommarväder. Jag vill nog säga att vädret just nu är perfekt då man varken behöver svettas eller frysa och solen kommer fram sådär alldeles lagom mycket. Men, de flesta hotell i vårt område har stängt. En del stänger idag och imorgon. De flesta av restaurangerna har också stängt. Vi håller öppet åtminstone idag och imorgon. Sedan stänger vi nog. Ser vi att det är jobb och folk i området kanske vi håller öppet en par dagar till. Eftersom vi kan jobba själva på alla poster kan vi ju klara oss utan personal till skillnad från de som måste ha personal för att hålla öppet. (Vi har dock en servitör kvar eftersom det hittills har varit ganska mycket att göra på kvällarna så både maken och sonen har behövts i köket. Jag själv har cirkulerat mellan baren, kassan och disken) 

2-3 dagar till, sen är det vinterledigt. Redan igår, söndag, då vi hade stängt började vi projekt rensa hemma. Men, det är mycket kvar innan huset kommer att kännas rent och trivsamt. Hela säsongen känns det som om hemmet endast är en plats där vi sover och dricker morgonkaffet. Snart är det min tur att laga mat också:) Det gör jag ju inte på hela sommaren! Det enda jag gör i köket på restaurangen är att baka. Och faktiskt idag kommer jag att göra en kladdkaka för att de här sista dagarna kunna ha en dessertmeny till de sista gästerna. 

Vill ni besöka oss innan vi stänger så får ni passa på idag och imorgon! (Tyvärr är Charma lager slut men vi kommer att ha specialpris på Charmas pale istället!)

Ha en bra vecka! Kali evdomada!

Jodå vi har baklava och jag har lärt mig göra grekiskt kaffe också


1 kommentar:

  1. NI behöver säkert lite vila efter en hektisk säsong.
    Ta det lugnt!

    SvaraRadera