tisdag 21 juli 2020

Djuren i Chanias stadspark försvinner




1,5 miljon euro kommer Chanias kommun att kosta på stadsparken. Jag själv känner mig ofta negativ till sådana påkostade projekt. Det satsas en massa pengar på att göra det fint och bra och sedan underhålls det inte. Läs till exempel mitt inlägg om parken som ligger lite ovanför stadsparken.

Nåväl, djuren ska bort från parken. En ny större lekplats kommer att göras och det ska planteras och göras ett stort grönområde med blommor och promenadgångar. Vad jag kan läsa så ska även parken Irinis-Filias förbindas med stadsparken. Det låter som om det ska bli mycket fint och jag hoppas att det blir lika bra i praktiken som i teorin och att de kommer att sköta om den som det krävs för att den ska hålla sig fin. 1,5 miljoner euro är ganska mycket pengar tycker jag...så jag hoppas de använder dem väl och att de inte hamnar i någons ficka bara.

Ha en bra dag!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com








2 kommentarer:

  1. Hej, det låter som groteskt mycket pengar,
    i en ekonomisk kris som den vi befinner oss i nu! Med tanke på hur svårt många invånare har det med tanke på kraftigt minskad turism.
    Och ännu värre blir det under höst och vinter
    innan ni får nya chanser att tjäna pengar.
    Vilken konstig prioritering..Hur är det ens möjligt?? 15 miljoner kr ..?? Då behöver de inget Coronastöd tycker jag..högre krav på vart man lägger sina ekonomiska prioriteringaf..Ni har ju långa fantastiska stränder att vara på....Det projektet blir säkert bra men helt fel tidpunkt..

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter mycket.
    Tråkigt när man gör något och att det sedan inte underhålls, känns osm att kasta bort pengar.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera