torsdag 28 maj 2020

Saknade ni morgonens inlägg?


Har ni blivit vana att det finns ett inlägg i bloggen när ni vaknar och kikar in? Idag blev det inget tidigt morgoninlägg. Dels så hade jag inget att skriva om och dels så hade jag lite fullt upp i morse. Nu måste jag vara lite extra effektiv när jag inte kan vara hemma och dra benen efter mig hela dagen. För även om vi kanske inte alls har mycket att göra i restaurangen så måste jag ju vara där. Därför blev det lite fix hemma i morse och jag passade också på att baka fröknäcke till att ha att bjuda på före maten i restaurangen. Något sött att bjuda på efteråt finns inte ännu... Sonen lovade att han ska baka något.

Just nu vill inte jag störa i köket för med mina två kockar där vill jag helst inte börja baka något. En annan dag ska jag göra både bullar och kolakakor men som sagt just nu är det inte läge för det.

Tyvärr så har vi inte vädret på vår sida. Det är inte kallt men det är oroväckande mörkt på himlen. Jag vet inte de exakta reglerna för bord inomhus (det verkar vara både luddigt och hit och dit med de reglerna) så vi har valt att ha bord endast utomhus. Skulle det börja regna så finns det en par bord som är under tak och vi har ju parasoller också. Men, grekerna kan ju vara lite rädda för både blåst och lite "kyla" så vi får se om det kommer några kunder.

Vet ni, jag börjar faktiskt längta lite till Sverige när folk visar bilder på all grönska och vårblommor... När jag pratar med dottern ibland så förklarar jag för henne var i byn hon måste gå för att hitta liljekonvaljer och andra blommor. Hon känner ju knappt till de svenska blommorna men jag hoppas hon lär sig dem nu i sommar.

Ha det gott!


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar