måndag 18 maj 2020

Före och efter samt nya blommor


I lördags blev lille Max klippt. Han är inte glad över den nya frisyren men det bör vara mycket skönare för honom att slippa allt som fastnar i pälsen och i värmen bör det ju också vara skönare med kortare päls. En fästing hittade veterinären på honom och nu blir det lättare för oss att hålla koll också och båda hundarna har fått tabletter nu som hjälper till att hålla fästingarna borta.

Jag köpte ju en stor påse med blandade lökar som planterades i mars. Irisen har ni redan sett och nu blommar även de på bilden nedan. Blomman på första bilden verkade vara okänd för många men i en grupp som heter "vilken växt" på facebook fick jag svaret. Den heter sparaxis tricolor eller harlekinblomster på svenska. Till höger är det nog en fresia tror jag. (jag är inte duktig på blommor :)) 


Kali evdomada! En ny vecka är här igen!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

2 kommentarer:

  1. Trevlig vecka önskar jag till Dig också!
    Härligt när man lyckas med växter man har köpt!
    Vilken mysig voffsing Ni har, frisyren växer snabbt!
    Har Du möjlighet ta foto på hela trädgården?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se om jag kan göra typ en "rundvandring" i trädgården så ni får se de mer kaosartade sidorna också...

      Radera