torsdag 23 april 2020

Vad händer nu då?


Dagens presskonferens hade inga revolutionerande nyheter och här pratas det inte om någon kommande turistsäsong eller dylikt. Alla spekulationer om den är för tidigt att prata om är min åsikt. Som jag sagt tidigare pratas det och skrivs mycket men ingen vet ju exakt vad som kommer att hända så det är bara att vänta och se.

Vad sa då vår Tsiodras och Xardalias idag? 27 april var satt som en "milstolpe" vad gällde vårt utegångsförbud. Det är nu förlängt till 4 maj. Så, allt fortsätter som förut och först 4 maj väntar vissa lättnader. Sedan kommer restriktionerna att lättas lite i taget i intervaller. Fungerar det så fortsätter lättnaderna på en tidsperiod på upp till två månader. Fungerar det inte får vi ta ett steg tillbaka. Tiden som kommer är kritisk och det är upp till oss om det kommer att fungera.

Totalt i Grekland har 125 avlidit, det är 55 nya bekräftade fall och totalt är det 2463 bekräftade fall.

De resenärer som anländer till Grekland med flyg nu testas och de som testas positivt sätts i karantän och de som testas negativt får sätta sig själva i karantän 14 dagar. Vad jag har fötstått är det endast Atens flygplats som tar emot flyg från utlandet nu.

När det gäller Kreta har jag inte hört eller läst något om några nya fall av smitta.

Dagen började med lite sol här men sedan har det varit regnigt och lite kyligt. Det blev en tur till supermarketen och sedan har jag gjort.....ingenting.

Jag hoppas ni har haft en bra dag!


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar