torsdag 9 april 2020

Glad påsk till er, bästa bloggläsare som finns!


Hej! Solen skiner och jag håller på och återhämtar mig efter några nattsvarta dagar. Det känns lite som när man har haft ett rejält migränanfall. Ni som brukar ha migrän vet att det tar ett tag att återhämta sig. Dottern höll på att få en chock när hon gick igenom alla swishningar till mig. Jag också. Många bäckar små samt några större vattendrag blev till en stor å.

Hon förde över pengarna till mig och jag har betalat den där utgiften till min försäkringskassa som låg och tyngde mig. Först tänkte jag ändå att jag ringer till dem för att säga vad jag tycker. Det är ganska dålig stil och är mer som ett girigt företag som lockar med en rabatt men för att få rabatten så ska de låsa mina redan inbetalda pengar för "obestämbar framtid". Chanias kontor hänvisade till Heraklion. I Heraklion svarade de inte i telefonen. Och formuläret som man kan fylla i på hemsidan om man vill ha kontakt med dem sa bara ERROR. Jag betalade ändå men de ska inte tro att jag accepterar att de håller inne de inbetalda pengarna länge. Det blev pengar över också som jag kommer att besluta om vilken räkning de ska gå till. Jag måste prioritera och se vad som är viktigast att betala först. En liten summa bad jag faktiskt min dotter att behålla för att köpa några plantor och blomjord. OM hon nu inte lyckas komma hit i sommar vill jag att hon ska göra lite mysigt i trädgården i huset som hon och kusinen hyr. Hon säger att hon inte vet hur man planterar men hon får väl ha Nicolas (sonen) online som får tala om för henne.

Vi har slut på kaffet så imorgon kanske jag åker en sväng till skandinaviska affären och köper det. 4,60 för halvkilo Löfbergs är att föredra framför Lidls kaffe som kostar 5,99. Gissa om jag saknar Sverige sådana gånger när man kan köpa LYXKAFFE som Zoega och Arvid Nordqvist på specialpris. Det blir ganska mycket kaffe de här dagarna. Kanske jag ska lyxa till med en PÅSKMUST också. Annars kommer vi inte att göra något speciellt för att fira den svenska påsken. Jag antar att maken vill ha någon kötträtt till den grekiska påsken nästa vecka. Kanske några kaltsounia (småpajer) också.

Ha en bra kväll alla vänner och tusen tusen tack till er alla! (för mig helt okända namn har också bidragit vilket förvånade mig lite) Jag är så tacksam för alla era bidrag. Jag kommer säkert att gnälla igen över vår situation men varje gnäll från min sida betyder inte att ni måste skicka pengar till mig:)

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

5 kommentarer:

  1. Har lenge tenkt at jeg skulle sponse deg med Moen kroner / euro Anita, men vi har jo ikke Swichbi Norge. Vi har noe tilsvarende som heter Vips, men det fungerer barevi Norge. Får satse på at jeg får en tur til Chaniavi høst og kan legge litt ekstra tips på bordet når vi spiser hos deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får hoppas att det blir en tur till Chania :)

      Radera
  2. Uppskattar verkligen din blog. Den piggare upp en lång vinter för mig för några år sedan och gav mig mpnga tips inför min resa till agii apostli. Och jag uppskattar blandningen av glädje och ledsamhet. Precis som mat ska innehålla både sött, salt och beskt ska en bra blogg innehålla alla känslor livet har. Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Uppskattar verkligen din blog. Den piggare upp en lång vinter för mig för några år sedan och gav mig mpnga tips inför min resa till agii apostli. Och jag uppskattar blandningen av glädje och ledsamhet. Precis som mat ska innehålla både sött, salt och beskt ska en bra blogg innehålla alla känslor livet har. Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket! Det är sådana hälsningar som ger mig inspiration till att skriva också! Förutom att jag vissa gånger förstås skriver av mig för min egen skull också :) Ηa en bra påskhelg du också!

      Radera