lördag 18 april 2020

En titt in i vardagsrummet


Idag får ni följa med in i vårt vardagsrum. Köket och vardagsrummet sitter ihop. Från verandan kommer man direkt in i vardagsrummet. Mitt enda krav när vi byggde huset var att jag skulle ha en hall. Nu blev det inte riktigt så ändå utan vi går in från balkongen-verandan direkt. Den gröna dörren som ni ser till vänster om bokhyllen leder till trapphuset där man kommer upp till andra våningen (som ju inte är färdig förstås) Där skulle hallen vara och det finns en utgång där också men den använder vi aldrig.

Om vi hade haft internet på den tiden skulle kanske huset ha sett lite annorlunda ut för antagligen hade jag då sökt efter andra planlösningar och varit med mer och bestämt hur det skulle se ut.



Sofforna har hängt med i 20 år och de har massor av skavanker. Men, så länge vi har hundar som gärna sover där blir det ingen ny soffa. Det ligger alltid en massa filtar där och om ni ser noggrannt så lägger ni även märke till att en är lite söndertuggad. Så ni förstår att här är det inte läge för varken nya soffor, filtar eller täcken.

Dagen till ära ligger det dukar på borden :) Det gör det inte alltid för vi har en förmåga att breda ut oss med diverse saker hela tiden med resultat att dukarna bara ligger hopknölade då en del tycker de är i vägen. 


Det blev kaltsounia - ostpajer igår kväll! Mycket goda men lite annorlunda då de istället för bara sesamfrö på även har lite linfrö och solrosfrö. Det beror på att jag har blandat ihop alla mina fröer som jag har till fröknäcke! Det blev lite svårt att fiska upp endast sesamfröer därifrån. Trots att det var maken som skulle göra dem fick jag vara med och hjälpa till att kavla ut degen. Han hade tänkt vara smart och använda sonens pastamaskin men det funkade inte så bra och eftersom jag har mer snits på att kavla fick jag göra det.



Jag hoppas ni får en bra helg och ta hand om er!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com





2 kommentarer: