tisdag 14 april 2020

Dagens lunch och videopremiär


Köttfri vecka. Igår åt vi ju gigantes (elefantbönor) så därför passade det ju inte att äta bönor eller linser idag. En soppa blir perfekt! Jag tycker om soppor men det brukar aldrig vara "nog" till maken så därför är fasteveckan perfekt för just soppa eftersom han då är helt inställd på lättare mat. En burk krossad tomat, vatten, morötter, potatis, bladselleri, makaroner, chili, salt, peppar, soja, timjan och lite olivolja. Och lite pressad citron på slutet. Det blev riktigt gott men starkt. Sonen har sparat i frysen olika chilifrukter och jag tog nog någon extra stark. Jag kokade ihop allt tills morötterna och sellerin var färdiga och sedan hade jag i makaronerna på slutet. 

Dagen fortsatte i lugn takt. Lite fix inne och ute, en stund i hängmattan och lite siesta. Jag hade inte enormt mycket energi och mycket tankar cirkulerade i huvudet. Jag har varit ganska bra på att hålla negativa tankar borta de senaste dagarna men ibland dyker de upp ändå. Men, jag försöker ändå ta dagen som den kommer.





Det här var mitt första försök till att lägga in en video i bloggen :)  Tyvärr så missade jag solnedgången med några minuter för vår lille hund är ju tvungen att stanna och lyfta på benet vid alla stolpar och träd. Det var en alldeles lagom varm eftermiddag för promenad och det var ganska mycket folk i farten runt vid parken som joggade, cyklade och promenerade med sina hundar.



Jag hoppas att ni också har haft en bra dag!


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

2 kommentarer:

  1. Trevligt med videon. Jag är nu i jobb efter påskhelgen så jag har mindre tid för att följa med på fb och din blogg.

    SvaraRadera