lördag 23 mars 2019

Idag öppnar vi


Idag öppnar vi, men lite försiktigt sådär. Menyn kommer att vara lite begränsad men ändå kommer det att finnas ett stort urval av förrätter (meze), sallader och en del seafood och grillrätter. Vi vågar inte köra hela menyn från början för vi har ju ingen aning om hur mycket vi kommer att ha att göra. Drickskylen är dock påfylld och som jag sa finns inte en endaste plastflaska där. Nytt i år är att vi har läsk från Gerani som är en kretensisk tillverkare. Prova Gazoza om ni är "läskdrickare", min brorson älskar den och har gjort det sedan hon var riktigt liten och var här på semester så därför brukar jag alltid ha med mig lite till Sverige till henne. Eza Pils har vi också som är en riktigt god grekisk öl. Så småningom kommer sortimentet att fyllas ut med Solos olika ölsorter men vi väntar lite med dem. Charma kommer idag med en tunna Blonde men pale ale får vänta lite. Buteljerade vinerna kommer också lite senare så vi börjar med husets vin.

Vädret visar sig inte riktigt från sin bästa sida tyvärr. Jag kommer ihåg förra året när vi öppnade till 25 mars, då var det nästan sommarväder och vi hade fullt med greker som satt ute och åt. I år kommer det att vara för kallt för det antar jag. Dessutom visar prognosen regn från onsdag och flera dagar framöver. Tråkigt. Det skulle ju vara kul om folk kunde sitta ute på mitt nymålade fina golv... Förra året hade jag hjälp av dottern men i år fick jag måla själv. Jag är nöjd med resultatet i varje fall.



2 kommentarer:

  1. Lycka till 2019.
    Hoppas det blir ett bra år med vackert väder.

    Ha De

    SvaraRadera