fredag 23 oktober 2015

Veckan som försvann!


Den här veckan har bara svischat förbi. Det har varit fullt upp och bloggen har fått komma i andra hand. En förmiddag fick jag för mig att rensa upp i trädgården och kanska få till lite mysiga hörn här och där. Från ett rum leder balkongdörren rätt ut i "trädgården". Någonstans under kvistar, stenar och löv finns det faktiskt betongplattor. Här kan det passa bra med en liten uteplats. Jag har faktiskt inte pysslat alls i trädgården så länge jag har haft butiken så nu är det dags. 


Jag hade stora planer på att ni skulle få se före och efter-bilderna. Här kommer före. Innan det blev "efter" så satte en kvist i ögat stopp för det hela. I 2 dagar hade jag så ont i ögat och det rann hela tiden. Jag fick till och med ta mig in till ögonläkaren. Han droppade i "bedövningsdroppar" och sen fick jag andra droppar för att inte få en infektion. Farligt med trädgårdsarbete!

Sen har vi förstås umgåtts med våra vänner från Tyskland som har varit här. Vädret har varit ljuvligt! Sensommar-höst på Kreta när den är som bäst. De åkte hem i onsdags och då öppnade sig himlen och helt plötsligt så var vintern här.

Jag har dessutom sprungit runt i Chania för att avsluta företaget. Minst lika krångligt är det att stänga en butik som att öppna den. Än är inte all pappersexercis avslutad så det blir mer spring till veckan. Och mer att betala....för alltid är det en massa som ska betalas för att få avsluta.

Ha en trevlig helg, vänner! Själv sitter jag och snorar och hostar och dricker te med kretensisk honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar