onsdag 3 december 2014

Nu är det jul i vårt hus..

Igår kväll gjorde jag en pepparkaksdeg och dottern fick lust att baka ut dem idag och det tackade jag inte nej till för jag klarar då inte av mycket. Jag klarade inte av att sova siesta för det gör sååå jäkla ont i tanden fortfarande. Fast jag frågar mig ju förstås om det verkligen är tanden för smärtan har spridit sig till hakan, käken och upp mot örat. Det kan för sjutton inte vara så att jag har fått trigeminusneuralgi även på högra sidan. Nu frågar ni er förstås hur det kommer sig att jag inte vet det eftersom jag borde känna igen den smärtan. Nej, det gör jag inte för den smärtan är så lurig och visar sig ofta på olika sätt och eftersom jag redan tar medicin för det så kan det ju vara så att den tar bort de exploderande huggen och lämnar kvar en annan molande smärta. Och tandvärk har jag aldrig haft så det vet jag egentligen inte hur det känns för då när jag fick trigeminusneuralgin då trodde ju jag att det var tandvärk jag hade. Hur som helst så ringde jag till min tandläkare nyss och jag ska ringa tillbaka imorgon bitti så ska vi se om hon kan få in mig i nån lucka imorgon så får hon titta på tanden. Hon vill ju som jag sa rotfylla den och sätta krona. Jag vill hellre dra bort den. Dels så blir det billigare och sen är det ju som jag sa att efter att jag fick en krona för många år sen på vänstra sidan så satte min smärta igång. Inte innan, utan efter. Jag har inte heller ätit något idag så jag kokade lite risgrynsgryt så nu luktar det jul med pepparkakor och risgrynsgröt med kanel på här. Vi ska se om jag kan få i mig något. Ha en bra kväll, alla!

4 kommentarer:

  1. Tandvärk - fy bubblan!
    Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, fy bubblan var nog rätt uttryck det.... vill inte ha det igen

      Radera
  2. Fy, stackars dig!!! det värsta som finns med tandvärk!! Hoppas du snart mår bättre, Kram C
    http://mittlivpacapri.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ibland känns det bra när folk tycker synd om en...kram till dig också!

      Radera