måndag 10 november 2014

Ny vecka!

Då var det en ny vecka igen. Jag hade lite ärenden i Chania igen så maken skjutsade ner mig då han ändå skulle köpa medel för att tvätta taken. Vi vill inte råka ut för samma mögelattack som förra året så de värsta taken ska han tvätta rena och sen har han köpt en speciell färg som håller möglet borta. Den är dyr, men speciellt vårt sovrum måste vi åtgärda. Jag uträttade mina ärenden och sen gick jag hem. Jag vägde mig på ett apotek och trots att jag har tänkt på vad jag har stoppat i mig och promenerat en hel del så har jag inte gått ner ett gram så från och med imorgon blir det hårda tag.... Det var riktigt varmt idag så jag var helt genomsvettig när jag kom hem. Det var nog runt 25 grader tror jag. Maken hade gjort i ordning lunchen. Fava - ärtpure. Jag karamelliserade lök till den. Gott, gott!
Nu sitter jag och knåpar ihop lite smycken och "gouria" (grekiska "lyckohängen") I mitten av december har svenska föreningen julbazar och då ska jag ha ett säljbord och dessutom så ska jag ju göra i ordning sidan här på bloggen ifall någon av er vill köpa något. Innan jag hunnit göra i ordning den så hör gärna av er om det är något speciellt ni är intresserade av. Även nyckelringar med namn kan ni ju beställa och även om det är ett tag kvar till jul så är det alltid bra att vara ute i god tid. Betalning sker lätt till mitt svenska konto och jag står för frakten om ni beställer för mer än 100 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar