lördag 18 oktober 2014

Gott!


Bravo till både mig och sonen! Igår kväll stängde jag tidigt då det har blivit väldigt lugnt i området nu. Vi gick till supermarketen och sen hem och gjorde Moussaka. Den blev riktigt lyckad! Sonen gjorde köttfärsen och bechamelsåsen och jag friterade auberginerna och potatisen. Och jag fick diska förstås... Vi gjorde en stor form så det blev sen middag igår kväll och lunch idag. Ni förstår att det kliar i mina fingrar att pyssla hemma, va? Baka, laga mat och städa. För att göra moussaka är annars ingenting man startar med 20.00 på kvällen för den har ju flera procedurer och det blir mycket disk. Ha en härlig helg vänner! Varma kramar från ett 26-gradigt Chania!

6 kommentarer:

  1. Å, vad hungrig jag blir, älskar moussaka!
    h. Inga-Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är bara att gå o inhandla lite auberginer då :)

      Radera
  2. ÅHHH va gott! Och med den härliga värmen också sen då :-)

    Ha det såååå gott....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast när det är riktigt varmt är det inte kul att göra moussaka, det blir varmt i köket.. Ha det gott ni också!

      Radera
  3. Det är nog ingen rätt som jag testar i husbilen, här måste vi spara på disken :)
    Vi är på väg mot Grekland, om du trycker på mitt namn så kommer du till min blogg.
    Moussaka är gott, men som du säger det tar lite tid att göra och vi vill att maten ska vara både lätt att göra, gå relativt snabbt och inte bli för mycket disk. Idag blev det falukorvsgryta med lök och kantareller till det makaroner. Kram och ha de gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag läst lite i din blogg! Jag blir nästan lite avundsjuk, jag skulle också vilja åka runt i husbil.

      Radera