lördag 25 oktober 2014

Ledighetsfirande

Vet ni vad? Jag är ledig!! Eller arbetslös kanske det heter.... Igår hade jag öppet till 15.00 och jag hade några kunder av de sista svenska turisterna i mitt område. Efter det gick jag upp till min frissa och gjorde slingor. (inget foto, sorry) Vi har idkat lite byteshandel. Hon handlar av mig och jag har tillgodo där. Skönt att få borttrollat lite av det grå.... På kvällssidan åkte jag och barnen ner till Chania och strosade omkring lite. Sonen följde med endast om han blev lovad en souvlaki. Istället för souvlaki bestämde vi oss helt spontant för att äta på kina-restaurangen som ligger precis vid stora kyrkan vid Chalidongatan. (den som leder ner till hamen) För er kanske det inte låter som något speciellt att gå och äta på kina, men för oss är det festmåltid och det var lika bra att passa på nu medans maken fortfarande jobbar för han uppskattar inte kina-mat. Jag brukar ju passa på att äta kina, thai mm när jag är i Sverige och det förstod jag nu.... Dottern tyckte det var helt fantastiskt och hon vill gärna göra om det. Det visade sig vara första gången hon åt kina-mat.... Det kändes faktiskt lite konstigt och jag kände mig lite dum att jag inte har tagit ut henne förr på att prova det och jag hade inte alls tänkt på att jag inte gjort det förr. Den sötsura såsen var lite för söt man annars var allt perfekt med bra service och helt ok priser. Vi betalade 34 euro för 3 öl, vatten, en förrätt, 2 varmrätter och ris.

2 kommentarer:

  1. Vi gillar också Kinamat och när jag inte ids eller orkar laga mat köper vi hem en trerätters med ris och det räcker i två dagar för oss två. Billigare kan man inte få och gott är det dess utom.
    Ha de gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror speciellt i Sverige så kan man ibland komma undan billigare med t ex thailådor än att laga mat själv!

      Radera