måndag 28 april 2014

Kreta-bröllop

Jag hade tänkt lägga in en videosnutt där bruden är uppe och dansar, men tyvärr lyckades jag inte med det. (det kanske blir senare om jag kommer på hur man gör) Maken och barnen var först hemma hos bruden där hon hämtades med hästskjuts för att köras till kyrkan i Agia Apostoli. Maken var ganska rörd, för han har varit väldigt nära den här familjen och han hade lite svårt att förstå att det här lilla kusinbarnet nu gifte sig. Första julgranen jag klädde här gjorde jag tillsammans med den här lilla flickan som nu alltså gifte sig! När jag stängde butiken åkte vi till festen som hölls i Kolymbari. Oj, det var mycket folk!! Minst 500 personer måste det ha varit. Ett traditionellt kretensiskt bröllop med allt vad det innebär. Kretensisk musik, kretensiska danser, sång av bybor(brudgummen är från en liten by) pilaffiris, kött, kött och kött, hemgjort vin. Vi åkte därifrån vid 2 och frågade om svärmor ville åka med oss. Nej, hon skulle stanna kvar. Och klockan blev 5 innan festen var slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar