måndag 21 april 2014

Intensivt påskfirande

Ja, nog kan det bli lite intensivt påskfirandet när man ska klämma in det på de lediga timmarna. På lördagen åkte vi iväg till kyrkan vid tolvslaget. Maken hann precis komma hem ifrån jobbet i tid. Vi fick med oss det heliga ljuset hem. Efter kyrkan gick vi traditionsenligt till svägerskan som bor precis vid kyrkan. Det var kött(frikasse), maginnehålls-soppa för de som önskade(endast svägerskans man äter det...)och sallad.
På påskdagen vaknade jag inte förrän vid 11 och då var det bara att börja fira. Barnen gick till svärmor som hade bjudit in oss. Maken och jag åkte iväg till tavernan mittemot mig där de grillade lamm och get. Tyvärr var ju maken tvungen att åka ifrån efter ett glas vin. Iväg till jobbet för att laga mat till chefens familj och serva kunder. Jag öppnar ju klockan 5 på söndagar och hann med att äta påskmat på fler ställen. OCH att sova siesta. Jag var förbi hos svärmor för att hämta upp barnen och där serverades den mest ljuvliga dessert. Precis i min smak! Ett berg av maräng med en blandning av youghurt och vispgrädde emellan och ovanpå det en syrlig sylt. Efter det gick vi hem men på vägen ropades vi in till en granne där vi åt lite till. Bland annat hemgjorda kaltsounia-ostpajer. Lite siesta ovanpå allt det så var jag redo för jobb sen. Hoppas ni har haft en härlig påsk och njutit riktigt ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar