söndag 3 februari 2013

Söndag!


Allt går i slowmotion för mig. Jag har blivit rejält förkyld också. I morse trodde jag att katastrofen var kommen igen. Tvättmaskinen ur funktion. Som tur är så har jag en händig make så han fixade det. Med en son som har bacillskräck så går tvättmaskinen nästan jämt här. Fast faktiskt, med homeopatin så går det bättre för honom. I förrgår var vi hos barnpsykologen igen och den medicin som han har ordinerat och som vi har dragit ner på ska vi snart sluta med. T o m psykologen såg att efter att vi börjat med homeopatin har det bättrat sig. Han tvättar sig ju fortfarande, men inte i samma utsträckning. Han har även blivit mer social och det går mycket bättre i skolan. Idag har maken och sonen hjälps åt att skörda några olivträd som är på tomten bredvid vår.


Jag har mest hållit på med webshopen, gjort lite smycken och packat några beställningar. Till dagens sallad kom allt från vårt eget land. 2 olika sallader, ruccola och salladslök. Olivolja, vinäger och salt på det. mmmm.


Ja, just det, jag fotade våra brännässlor. Vi har massor. Då tänkte jag att när jag var liten gjorde alltid pappa nässelsoppa om våren. Jag tyckte det var supergott, men sen jag blev vuxen har jag inte ätit det. Såhär i kristider vore väl det något att introducera igen. Är det någon av er som gör nässelsoppa? Är det någon som har något bra recept? Ha en bra kväll, alla!

2 kommentarer:

  1. http://www.tasteline.com/Recept/nasselsoppa
    Har inte testat själv men det låter gott och är säkert nyttigt också!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, där fanns ju flera olika recept där man kan använda brännässlor!

    SvaraRadera