fredag 30 november 2012

Frestelser


I morse var jag in till Chania för att posta några beställningar och som vanligt betala räkningar. Jag passade på att gå till mitt favoritbageri som ligger på zymbrakaki gatan som ligger ovanför torget 1866. Allt är alltid färskt och hon som jobbar där är alltid så trevlig. Jag motstod alla frestelser och köpte ett lantbröd och "kritsinia"-hårda, spröda kex/skorpor med olika smaker som t ex oliv, ost, morot.


Livet är ju fullt av frestelser och bör man eller bör man inte falla för dem? Njuta ska man ju men ibland så skapar frestelser ont också så man bör nog alltid tänka sig för.

Julkakorna melomakarona och kourambiedes såg underbara ut.




Sen kunde jag inte låta bli att fota utanför butiken som ligger bredvid som har massa julkrimskrams. Skapa härlig julstämning med uppblåsbar tomte och röd plastgran!


Ha en härlig helg alla! Jag ska sätta mig och göra lite smycken så imorgon får ni förhoppningsvis se en massa nytt.

1 kommentar: