söndag 7 maj 2023

Godmorgon söndag!

 

Oj vad det blommar nu! Och efter regn så kommer ju solsken så jag antar att det nu kommer att fortsätta växa så det knakar i trädgården eftersom det lovas sol från och med idag.

Jag tycker faktiskt lite synd om de turister som har haft bara en vecka här och inte hann få mycket solsken utan mest bara kyla, moln och regn. Nu verkar det dock vända så snart, snart är sommarvärmen här. Det här ostadiga vädret är ganska jobbigt för oss på restaurangen också. Stolar och bord släpas in och ut, eller under parasollerna och våta dukar ska bytas, stolskuddar och menyer hinner bli blöta innan vi hinner plocka undan. Vissa dagar tror vi att inte en människa ska våga sig ut och att vi inte ska ha något att göra. Helt plötsligt blir det uppehåll i vädret och hungriga kunder dyker upp samtidigt och då kan det hända att vi inte är riktigt förberedda så det tar slut på både det ena och det andra. Men, alla är så glada och trevliga. Glada gäster är det som gör jobbet på restaurangen så kul!

Jag skriver inte så mycket mer idag utan önskar er bara en trevlig söndag och lägger in några bilder från min dagliga trädgårdsrunda. 








3 kommentarer:

  1. Så vackert 🌺 Det får mig att längta till Kreta ☀️

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket ostadigt väder ni haft.
    Det är en chansning att åka bara en vecka vid denna årstid.
    Så vacker blomning.
    Ha det bra!

    SvaraRadera