söndag 29 maj 2022

Gamla grekiska stolar

Gamla grekiska stolar använder jag gärna i trädgården. De får stödja upp både en dahlia och solrosor. På restaurangen har jag ju också flera som får fungera som "blompiedistaler". Alla dessa stolar har vi faktiskt hittat på soptippen och sedan har jag målat dem. Jag förstår inte hur man kan slänga dem men jag är ju glad att folk kasserar dem så jag kan använda dem :)

Igår kväll hade vi galet mycket att göra och eftersom både kokerskan och diskaren hade ledigt så var det förstås extra kännbart. Maken och sonen var i köket och jag tillsammans med min duktiga servitris gjorde så gott vi kunde ute. Att ingen hade tid att diska gjorde att det stundtals fattades både tallrikar, bestick och glas. Diskberget var vi färdiga med vid 1-tiden på natten... Att 2 personer har ledig dag samtidigt är ju inte speciellt praktiskt för oss men de är ett par så det är ju fullt förståeligt att de vill ha samma dag. 



Mina ben och fötter mår inte speciellt bra av långa dagar och allt spring. Maken tar inte ens siesta som jag i varje fall gör en par timmar. Därför har vi bestämt att vi på tisdagar kommer att öppna 18.00. Vi ska ju orka med hela säsongen. Alla andra dagar öppnar vi 12.00 och innan vi öppnar ska det handlas, städas, dukas upp och en massa annat. 


Igår anlände våra trognaste stammisar och de hade med sig lite smått och gott till mig. Jag hoppas jag får en timme på stranden vid tillfälle för att läsa tidningen :)

Dottern kom också igår kväll, några timmar försenad dock så hon slapp hjälpa till i disken... men stifado och grekisk sallad som hon längtat efter fick hon. 

Jag önskar er en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Hej Anita! Om ganska prick en månad åker jag tbx till Kreta! Längar o den här gången hoppas jag besöka din restaurang! Ha d bäst! /Anki

    SvaraRadera
  2. Älskar gamla stolar. Dina är också vackert målade.
    Bra att ni har mycket att göra, men lite för mycket för så få personer.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera