onsdag 5 januari 2022

Olivolja till Orexi


Äntligen blev det dags för maken och sonen att plocka våra egna oliver. Maken har plockat åt andra för dagslön tidigare i år men nu några dagar har det varit våra egna träd som har skördats. Vi har 8 egna träd på tomten samt att vi plockar och får olja från de tomter som ligger vid sidan av vår. (vi får hälften av oljan som blir av dessa träd) I år har det varit ganska mycket oliver på dem så oljan kommer nog att räcka för både husbruk och till restaurangen. Hade inte dottern haft sitt knä och jag varit i den sits jag är så hade vi nog också hjälpt till. 

Hela vår gräsmatta är nu täckt av nät och försiktighet krävs där sonen har sina auberginer, smultron och jordgubbsland..

Vad gör då jag hela dagarna? Jag virkar, lägger pussel och försöker hålla ordning här hemma. Barnen och jag spelar lite spel och jag tittar på serier och filmer. 


Det här ska bli en filt

Detta kanske blir en väska...

2000 bitar...

Också lite siffror från gårdagen då... 50126 i hela Grekland. 758 i Chania län. Dystra siffror. 

Ett stort tack till er alla för er omtanke efter förra inlägget! Det värmer ska ni veta!!

 

 

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)


1 kommentar:

  1. Vad härligt med egen olivolja, fast en hel del jobb också.
    Du, liksom jag, verkar vara virkare. Så avkopplande och roligt.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera