torsdag 4 november 2021

Agii Apostoli


 Då var det lite sommar igen. Runt 25 grader har vi haft de senaste dagarna. Det var välkommet efter en vecka av moln, regn och begynnande vinterkyla. Det har faktiskt blivit både promenad och bad. Jag har ju inte badat sen juni då mitt sjukhusäventyr började. Det var riktigt skönt och just i slutet av en "behandlingsperiod" har min köldkänslighet gått tillbaka så jag får passa på att ta mina bad de dagarna. 

I parken i Agii Apostoli har de gjort nya "leksaker". Det ser riktigt fräscht och fint ut så nu är det bara att hoppas att de tar hand om dem också så att det får förbli så. 

 


I vårt område är det knappt några turister kvar och det var ingen som nyttjade de solstolar som är kvar på stranden men det var några greker som badade. I parken är det som vanligt "full fart" med folk som promenerar och joggar. Det blir några "kalimera" till "stammisar" som vi såg varje morgon förra året också. 

De här dagarna sedan vi stängde har vi städat i restaurangen en stund varje dag och även hemma blir det lite fix som vi har legat efter med. I trädgården är det som vanligt kaos och trots att det känns som om att vi gör något varje dag så blir det aldrig ordning. Jag kanske helt enkelt måste acceptera att det aldrig kommer att bli en fin, organiserad trädgård hemma hos oss eftersom det inte har blivit det på runt 20 år...

Jag önskar er en fin dag!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

2 kommentarer:

  1. Intressant uppdatering.
    Varför slutar säsongen så tidigt? Jämför lite med mitt Spanien. Kanske inte så varmt hos er som hos oss. Fast idag har vi samma temperatur.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge jag kan minnas är säsongen här april till oktober trots att den borde kunna hålla på hela november också. Jag menar, ofta är ju november lika fint som oktober. April och oktober är ofta riktiga lågsäsongmånader då det mesta går på halvfart men i år har oktober varit bättre än vanligt (pga många ressugna) Jag tror nog inte att Spanien har bättre väder än Kreta men kanske har det att göra med att Spanien nog är mer "organiserat" turistland med längre erfarenhet av turism. (många hotell här är ju inte alls lämpliga för kyligare temperaturer, inga uppvärmda pooler osv.

      Radera