torsdag 28 oktober 2021

Säsongsslut

 

Lime cheesecake - så fräsch och god

Nu har vi bestämt att lördag blir vår sista dag för denna säsong. Oktober har varit en bra månad i restaurangen. Det märks att folk verkligen har varit ressugna. Tyvärr så har det de senaste dagarna börjat bli kallt och regnet har legat i luften hela tiden så det är inte många som har velat sitta ute på vår bakgård. Vi har dock filtar och parasoll för de som trotsar vädret. För de som vill sitta inne scannar vi vaccinationsbeviset för att följa lagen och inte riskera böter. 

Laxtårtsbit - med lök, dill och cream cheese - mycket god!

 

Vi är redo för 2022 och hoppas och tror att Kreta kommer att invaderas av turister :) Vi har redan börjat smida planer för lite förnyelse i både meny, dekoration och annat.

Idag är det helgdag. 28 oktober - ochidagen (nej-dagen) Om ni inte vet vad det är så är det bara att googla  :) jag känner mig tjatig om jag skriver om det igen för det har jag nog gjort varje år sedan jag började blogga. Hur som helst så har vi ändå öppet och det finns godsaker kvar. Vi har det mesta i menyn plus att det finns värmande soppa, min goda lime cheesecake samt laxtårtsbitar att köpa. 




 

Den här säsongen har ju varit lite "konstig" för mig då jag har både legat på sjukhus och varit i Sverige. Därför har jag inte hunnit tröttna på att jobba. Men nu snart väntar "jobb" hemma. Trädgården är som vanligt ett kaos och kräver lite omsorg. Det blommar lite här och här fortfarande.

Jag mår fortfarande bra förutom de första dagarna efter att jag är till sjukhuset för behandling. Då är jag trött och har neuropatismärta i fingrarna och den arm jag får medicinen. Fingertopparna är otroligt köldkänsliga så det är svårt för mig att ta i kalla saker. Vantar har inhandlats och vi kommer att fylla på med olja för att värma upp huset. I år tänker jag absolut inte huttra och frysa hemma!

Jag hoppas ni alla har det bra!

 

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish 0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar