måndag 30 november 2020

Lock down dag nummer 24 (??)

 

Igår, söndag, var det riktigt fint väder på förmiddagen. Vi tog ett dopp i Chrissi Akti. Där hade de städat upp. Vi hade tidigare valt stranden Agii Apostoli nedanför fotbollsplanen eftersom det har varit så skräpigt i Chrissi Akti. (alltså tång och sånt som blåsten har dragit med sig in) Nu var det dock ordentligt städat. Jag hann gå några vändor fram och tillbaka på stranden innan väninnan kom. Vi var i och simmade ganska länge. Det är många som frågar mig hur många grader det är i vattnet. Jag har ingen aning men jag kan förklara det så att när man hoppar i så tappar man nästan andan men sen är det bara skönt även om det känns på låren och armarna att det är mcket kallare än på sommaren. Det är fräscht!

Dag 24 i lockdown. Tiden har ändå gått ganska snabbt. Jag håller på och pysslar med så mycket, jag tittar på filmer och serier och jag städar ganska ordentligt hemma som jag har varit ganska slarvig med de sista åren. Det känns faktiskt ganska skönt att rensa och få lite ordning hemma. Men, jag saknar att kunna gå och ta en kaffe, ha vänner hemma på fika eller ett glas vin och att kunna göra små turer eller promenera exakt var jag vill utan att vara rädd för att någon ska kunna säga att jag är för långt hemifrån. Jag vill åka till Sverige och vara med dottern och träffa vännerna där. Gå ut och äta lunch och strosa i butiker med dem. Kommer vi att kunna göra det 2021?? Jag försöker leva i nuet just nu och inte tänka på hur det kommer att bli men jag vet att när turistsäsongen ska sätta igång så kommer oron igen. Just nu är det lättare att bara ta det lugnt och inte bekymra sig. 

Igår eftermiddag började det regna och sedan dess har det blvit kallare, svart på himlen och det småregnar i stort sett hela tiden. Jag tänder ljus här hemma och planerar för vad jag ska baka till helgen. Maken tröttnade på att inte få några sötsaker så han var iväg igår och köpte julkakor på bageriet :) 

Jag hoppas ni hade en bra helg och önskar er en bra vecka!



Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

4 kommentarer:

  1. När vi mätte vattentemperaturen sist var det 18°.
    Skönt. Ganska många simmade idag, fast det började regna sen.

    SvaraRadera
  2. Du sätter huvudet på spiken..man saknar
    livet, de spontana sakerna som
    innefattar socialt liv.De enkla sakerna,
    som en kaffe på stan, en lunch..
    Och den stora frågan hänger över oss-
    Hur blir det 2021? Jag har jobbat hemifrån sen maj, och ska fortsätta en bra bit in på nästa år. Ensamheten börjar ta plats..
    Det positiva är att jag har tagit upp flera
    gamla bekanskaper som jag inte träffar normalt sett, men nu tar vi promenader...dessa är guld värda för mig.Ett mantra maler i skallen och i alla samtal jag har- Kämpa på och håll avståndet så
    fixar vi det här...Alla upprepar samma sak och ja...finns inte mycket mer att göra.
    Ha en fin första december

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och dina tankar <3

      Radera