söndag 29 november 2020

Trevlig första advent!

I förrgår, efter att vi varit och uträttat våra ärenden i stan, åkte vi till en plantskola. Där fanns hyacinter för 1,50 styck. Jag köpte några stycken och gjorde bland annat julgruppen som syns på bilden. Köksfönstret har fått julgardiner och adventsstaken med fungerande lampor kom upp. Jag vaknar ju väldigt tidigt på morgonen och just nu känns det så mysigt att stiga upp och känna julstämning. I stan hittade jag en butik öppen som säljer vaxdukar och jag köpte en till balkongen och en till köksbordet. (julmönster) Just vaxdukar gör livet så mycket lättare :) Att stryka dukar och ständigt tvätta dem är onödigt jobb tycker jag. Här finns ett enormt stort urval av vaxdukar som jag inte har sett i Sverige. Dessutom är det väldigt bra pris på dem. Ett shoppingtips kanske, istället för att köpa sedvanliga souvenirer? Brukar ni shoppa något speciellt när ni är här på semester?

Temperaturen har sjunkit ordentligt och på natten går det ner till 10 grader. Ändå blev det ett bad i Agii Apostoli går morse. Det kändes att det blivit kallare men när man väl kommit i så är det faktiskt skönt. Jag önskar er en riktigt trevlig advent!


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en liten gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com) Det uppskattas så tack på förhand <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar