tisdag 1 december 2020

Kalo mina - ha en bra månad!

 

Tänk att det redan är december! Som vanligt börjar jag dagen i ottan och vad pysslar jag med då? För det mesta sitter jag och målar stenar. Samtidigt lyssnar jag på svensk radio eller nu kanske jag lyssnar på julmusik. Förr tyckte jag det var jobbigt att vakna så tidigt men nu har jag vant mig och tycker faktiskt att det är riktigt skönta att ha några timmar alldeles för mig själv. 

När klockan börjar närma sig 7 tycker jag det är alldeles ok att sätta igång med att diska och plocka lite ordning här hemma. Om jag ska handla på supermarketen gör jag det vanligtvis redan klockan 8 när de öppnar. Då brukar det vara fler personal än kunder så det känns att bra slippa trängsel och köer. 

I morse när jag vaknade öste regnet ner och en gatlykta som ligger en bit ovanför vårt hus gjorde mystiska ljud och blixtrade emellanåt till. Tur nog hände inget mer så vi har fortfarande el här hemma...Just det här med strömavbrott är inte helt ovanligt här när det är oväder. Dessutom håller de på och gräver och förnyar (?) vattenledningarna ute vid stora vägen så det är ett under att de inte har stängt av vattnet under några dagar. Jag är hellre utan el än vatten...

Jag önskar er en trevlig början av december! Kalo mina!


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com)

2 kommentarer:

  1. Så fina stenar du målar!
    Det finns jättemånga bra poddar att lyssna på om du tröttnar på radion. Många om historia och händelser från min barn och ungdom, mycket trevliga.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska erkänna något - jag har aldrig lyssnat på någon pod, så det kanske är dags :)

      Radera