onsdag 14 oktober 2020

Att vända på dygnen

Jag har totalt vänt på dygnen. Jag vaknar ofta väldigt tidigt med resultat att jag är så trött på kvällen. Dessutom älskar jag att sova siesta och det gör väl också sitt till att jag vaknar redan vid 4-tiden och kan inte somna om. Att vakna vid 5 eller 6 känns mer normalt för då kan man ju börja ta itu med olika sysslor. Men, vad gör man vid 4-tiden?

Maken plockar fortfarande oliver vid klostret Agios Georgios. Jag bad honom att ta några foton därifrån.




Vid ett annat tillfälle ska vi åka dit så jag också får se det. Jag är förstås välkommen dit nu också men min kropp har ingen lust att plocka oliver. Jag har fortfarande ont i benet om jag anstränger mig mycket men jag ska försöka komma igång med lite promenader och se hur det går. Tyvärr så var det inget strandväder igår så det blev varken strandpromenad eller simning. Första regnet kom och det blåste en del. 

Jag försöker få lite ordning här hemma men det går sådär. Det har jag försökt med i uppåt 20 år och inte lyckats med så jag vet inte om det kommer att fungera i år heller. Fast jag ger inte upp...Igår försökte jag ta bort ogräs mellan stenplattorna som vi har ute. Har ni något tips på hur man gör det lättast? Det verkar som ett evighetsjobb. 

Dottern har åkt tillbaka till Sverige så det känns lite tomt här hemma. Troligtvis blir det ingen resa till Sverige för mig i år men man ska ju aldrig säga aldrig. 

Ha en bra dag!

 

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

9 kommentarer:

  1. Hej Anita. Ättika är bra mot ogräs /Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag inte vill slösa med min svenska ättika så tog jag till mig ett tips som jag fick på facebook. En mix av vinäger, diskmedel och salt. Idag får vi se om ogräset är borta :)

      Radera
  2. Hälla på kokande vatten fungerar, men det går förstås åt några stora kastruller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har provat med det och ja, det torkar ut. Men det är ett himla spring in och ut med kastruller :)

      Radera
  3. Svar
    1. Eftersom jag inte vill slösa med min svenska ättika så tog jag till mig ett tips som jag fick på facebook. En mix av vinäger, diskmedel och salt. Idag får vi se om ogräset är borta :)

      Radera
  4. Ser att du fått bra svar ovan ang ogräset.
    Tid vad är det? Bara betydelsefullt i samband med kommunikation med andra människor. Spelar det egentligen någon roll när du är vaken och när du sover om det bara är för dig själv?
    Vackert kloster!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt angående tiden, den tanken ska jag ta till mig.

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera