torsdag 29 oktober 2020

Äntligen lite inspiration

Jag har äntligen kommit igång med att måla stenar igen. Jag har ett stort lager av stenar som har legat och väntat på mig men jag har inte riktigt haft inspirationen. Igår regnade det och var mulet i stort sett hela dagen så då passade jag på. Jag håller fortfarande på och lär mig den här tekniken med att måla prickar. Det är mycket svårare än det ser ut att få det perfekt och jag är inte riktigt nöjd ännu. Men, jag har ju hela vintern på mig att öva. 

Igår firades Oxi-dagen. 1940 sade Grekland "nej" till Mussolinis krav och ultimatum till att inta delar av Grekland. Därmed drogs Grekland med i kriget. I år var det inga parader eller stora firanden. Istället hade Grekland rekord av nya registrerade smittofall sedan pandemins början. 1547 nya fall varav 4 var i Chania. (12 på hela Kreta)

Troligtvis blir det dåligt väder idag också. Det betyder att maken inte kommer att plocka oliver så då hoppas jag att vi kan få lite snyggt på verandan. I flera år har väggarna på verandan varit spacklade lite här och där men det har liksom aldrig blivit färdigt. Igår slipade han väggarna och förhoppningsvis kan det bli målat idag. Så snart det blir ljust ute så ska jag lägga ut en "före-bild" så lovar jag att lägga ut en "efter-bild" när jag har "pimpat" färdigt och gjort lite balkongmysigt. 

Jag hoppas ni får en riktigt bra dag!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

2 kommentarer:

  1. Jättefina stenar. Roligt att du kommit igång igen.
    Dåligt väder hos mig i Wales också, regn och kraftig blåst. Får till största delen bli en innedag.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ps. det blev en solig dag trots allt :) ovädret kom av sig.

      Radera