fredag 3 juli 2020

Tomt huvud...


Jag bjuder på en helt obearbetad bild på mig själv idag. Ni är ju många som inte kommer att träffa mig i år på grund av situationen i världen. Så, ni får inte se att jag har gått upp massor i vikt, jag har inte klippt mig på evigheter, jag är solbränd som jag aldrig varit förut och jag vet faktiskt inte vilken hårfärg jag har för det har blivit ganska så solblekt.

Ja, ni förstår att jag har slut på ämnen att skriva om eftersom jag till och med figurerar med bild. Vad vill ni att jag ska skriva om i bloggen? Jag vet att jag ibland skriver samma saker om och om igen. Det är inte alltid jag kommer ihåg att jag redan har skrivit om något så det kanske blir lite tjatigt för er. Ge mig tips på vad ni vill läsa om!

Tomt huvud. Jo, det blev lite för mycket vin igår kväll. Några vänner titttade förbi i restaurangen och när man har trevligt så kan det ibland slinka ner lite för mycket vin. (och mat...)

Jag önskar er en bra dag! Själv ska jag nu åka ner och ta ett morgondopp för jag känner att jag behöver det.


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

19 kommentarer:

  1. Hej Anita.
    Nytt inlägg från 80-talet kommer på söndag!
    Lev väl / Håkan

    SvaraRadera
  2. För mig är det intressant att se bara vanlig vardag. Det är lite samma här hos oss. Pga corona kan vi inte planera resor utomlands. Och i hemlandet är det resmål utan sociala samlingar. Allt pga detta virus. Jag bara väntar på att det här viruset ska förintas så vi kan få drömma om Grekland igen. Jag önskar verkligen att inte någon smitta sprider sig där nu med alla de där turisterna så att man vågar resa på nytt. Jag bor i Finland. ( men är en norrbottning)

    SvaraRadera
  3. Skriv om det vardagliga. Du skriver så levande så man ser det framför sig. Jag har svår absinens nu , min resa till Kreta har blivit avbokad 2ggr både vår och höst. Så nu lever man på hoppet för nästa år.

    SvaraRadera
  4. Fortsätt skriva om det som händer i vardagen. Du skriver så levande så man ser det framför sig. Jag lider av Kreta absinens två resor har blivit instälkda nu för mig. Så nu lever jag på hoppet för nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och hoppas att viruset bara försvinner till nästa år.

      Radera
  5. Jag tycker att det är bra
    som det är, vardag, mat,jobb
    utflykter, livsfunderingar och ekonomi.
    Gärna mer ekonomi- vad kostar det att leva i Grekland, mat och hyra, hur ser pensionen ut för de äldre?
    Har ni nån gång på allvar övervägt
    ett liv i Sverige? Men som sagt bra som det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken vägrar Sverige, han är "urkretensare" :)

      Radera
  6. Kom på en sak till som skulle vara roligt
    att läsa om- skillnaderna att leva som kvinna i
    Grekland kontra Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm tror inte det är såå stora skillnader. Men ska nog hitta på nåt som belyser det.

      Radera
  7. Hej vad kul att se dig. Och obearbetat ska det vara.
    Jag gillar att du skriver om din vardag. Om vad som händer och sker på Kreta.
    Lite om regler o lagar. Och lite mat./Py

    SvaraRadera
  8. Ta din mobiltelefon och gör ett bildcollage på hur det ser ut i Chania stad, just nu. På så sätt får folk en mer rättvis bild av hur staden faktisk fungerar/ser ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska masa mig ner till Chania nån dag då :)

      Radera
  9. Gärna mer ekonomi- vad kostar det att leva i Grekland, mat och hyra, hur ser pensionen ut för de äldre !?..
    Jag gillar att du skriver om din vardag.
    Jag tycker allt du skriver om är bra !.
    Fortsätt skriva om det som händer i vardagen,och din konstnärliga bana,och om vad som händer på Kreta.
    Jag lider av Kreta abstinens!...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska bli lite ekonomi så småningom.

      Radera
  10. Har bara varit i Chania en gång. Lever på sydöstra Kreta när vi får möjlighet att komma ner. Gillar din blogg. Får vardagslunken i Östersund att kännas lite lättare i väntan på nästa resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Östersund och Jämtland är fint. Skulle gärna spendera sommarsemestern där

      Radera