torsdag 2 juli 2020

Nytt projekt och en massa tankar


Gårdagens projekt blev inte målade stenar utan jag använde mig av småstenar och snäckor som jag har samlat på lite olika stränder. Den är inte riktigt färdigt för maken ska få justera kanterna och göra något så det går att hänga upp den. Jag kanske limmar på lite mer "grejer" också.

Idag börjar passen i restaurangen. Det känns motigt. Men jag vet att när jag väl är där känns det bättre. Jag ska baka fröknäcke idag och ute behövs det städas lite efter att det har varit stängt några dagar.

Igår hade mina bästa vänner i Sverige en liten fest. Jag känner att jag saknar dem. I vanliga fall skulle jag ju heller inte ha varit där men just nu saknar jag dem så väldigt mycket. Vänner är så otroligt viktigt i dessa tider och jag är sååå glad att jag har mina vänner här som jag kan prata med om det mesta och vi kan både skratta och ha kul men också diskutera den oro som vi känner. Igår när jag pratade med dottern diskuterade vi lite om hur hon ska göra. Hennes framtid är ju också lite oviss. Hon har en biljett bokad hit i augusti men hon har ju också sökt in på skolor i Sverige. Jag gav förslaget att hon kanske ska stanna här ett tag om hon inte kommer in på de skolor hon sökt. Varför ska jag göra det, jag trivs i Sverige, var hennes svar. Mitt svar på det var att det är jag som saknar henne. Alltså anledningen till mitt förslag att hon ska stanna här är helt och hållet egoistiskt. I Sverige kanske hon får fortsätta jobba lite i vinter och om hon inte kommer in på den skola hon vill kan hon istället plugga något annat på distans medan hon samtidigt jobbar vilket gör att hon kan försörja sig. Det är ju mer än vad vi kommer att kunna göra här...

Sedan flyger mina tankar iväg igen. Vi har ju en halvfärdig övervåning. Den skulle vi kunna sälja, betala av skulder med pengarna, stänga restaurangen för att slippa hyra och istället öppna den här hemma. Det låter så enkelt när man skriver ner det men jag vet att det inte är enkelt i verkligheten men det är ju inte omöjligt.

Nu är det dags att stryka lite kläder så jag har något att ha på mig dessa dagar i restaurangen. De här tre lediga dagarna försvinner ju så snabbt och att stryka kläder är det som jag alltid skjuter på till framtiden. Det finns ju så mycket viktigare saker att göra :) Som att vara på stranden, måla och pyssla.

Jag önskar er en bra dag!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar