tisdag 16 juni 2020

Charma - Chanias eget öl





Godmorgon! Igår blev det inte så mycket strand av vår strandmåndag. Istället besökte vi Charmas bryggeri. Charma hade tidigt i våras en tävling där de ställde en fråga om en tatuering. En Charmafantast har en tatuering med deras logo och man skulle gissa nationaliteten på personen. Priset var en guidning och provsmakning på bryggeriet för ALLA vinnare. Det var klart att jag vann eftersom personen som bär tatueringen också råkar vara stammis på Orexi!!

Jag tog med mig mina vänner och vi fick vår rundvandring på bryggeriet och sedan fick vi smaka på de olika ölsorterna. Lager(blonde) var ju inte så viktigt för mig att smaka på eftersom jag hade smakat tillräckligt av den dagen innan...
Förutom deras traditionella dunkel (den mörka) och pale ale hade de igår också en amerikansk pilsner och mexicana som påminner om coronaölen.

Vi hade som vanligt en riktigt trevlig dag och hann med ett dopp i havet på hemvägen också!

Ett besök här rekommenderas om ni har möjlighet till det. Läs mer om bryggeriet här.


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

2 kommentarer:

  1. Ha ha, grattis till vinsten. Hoppas du drack en för mej också🍻. Hoppas allt är bra med er och att vi ses snart🤗
    /Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ledsen men det var så lite i glasen så det blev ingen över till dig...Kram!

      Radera