fredag 5 juni 2020

En ointressant dag


Gårdagen var lugn och vi hade endast ett lunchsällskap i restaurangen. Ändå gick dagen snabbt. Däremot har jag inget alls att berätta så jag bjuder bara på några bilder från trädgården. På bilden ovan ser ni några av mina strandfynd som ligger och väntar på att bli något. Men, de är ju kanske mer dekorativa bara som de är...


På fotot längst till vänster ser ni sonens tomatillos. Ska bli kul att se hur de smakar. Sedan har vi färdiga gurkor, smultron (som jag plockar några varje dag) och basilika har vi hur mycket som helst.



Solrosorna (1,5-2 meter höga) börjar slå ut. Den enda hortensian vi har blommar. Jag tycker det är så fint med hortensia men vi har aldrig riktigt lyckats med dem. På en del ställen kan man se dem som enorma buskar. En gång såg jag i Pano Stalos (Övre Stalos) en trädgård med enorma sådana i hela trädgården. Och flera där i byn hade stora sådana. Om de fortfarande finns är det värt att promenera upp dit bara för att se dem.

Fredag och helg igen. Tiden går. Jag önskar er en bra helg! Eventuellt gör jag ett inlägg senare och visar vad jag har fixat i restaurangen (om det blir lyckat det vill säga)


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar