tisdag 9 juni 2020

Det här bjuder jag på!


Det är klart ni har märkt att jag ogärna är med på bilderna i bloggen.. men idag bjuder jag på en bild på mig själv. Jag ligger och njuter på stranden i Kato Stalos och virkar (!!!)

Gårdagens strand blev Kato Stalos igen. Trots att jag sa i ett tidigare inlägg att det inte precis är min favoritstrand så var det igår alldeles underbart. Vattnet var kristallklart och temperaturen var perfekt! Dessutom fanns det ett överflöd av stenar som jag kunde välja och vraka mellan för att plocka till mina framtida projekt. Vad jag har förstått är det inte alltid stenar på denna strand utan det beror lite på väder och vind. Avstånden mellan strandbesökarna var igår omkring 50-100 meter så här kan man verkligen prata om säkerhetsavstånd.

Ön Thodoro som ni kan se på bilden är naturreservat och endast en gång om året får man gå iland där. Igår var den dagen och det är för att ön(och den kyrka som funnits?) firar sin namnsdag Agii Theodoro. Från Platanias hamn går det båtar ut dit. Vi valde dock att njuta av vår dag på stranden istället för att åka dit.

Ha en bra vecka! Kali evdomada! Fast visst ja, det är tisdag idag, måndagen försvann så snabbt för mig att ni inte ens fick något blogginlägg igår...


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar