onsdag 8 april 2020

Inlägget som jag inte ville skriva


Siffrorna fick ett ansikte. Jag har haft det inom mig några dagar och tänkte att det här är inget som jag skriver om. Nu gör jag det ändå. De där siffrorna i Sverige fick helt plötsligt ett ansikte. En god vän har avlidit på grund av det där jävla viruset. Jag ville ligga lågt men när gemensamma vänner nu delar minnen och delar med sig av sina känslor använder jag min kanal där jag uttrycker mig. Tårarna rinner när jag blir påmind genom vackra låtar, foton och fina ord. Jag vill inte att fler vänner drabbas av det här. Håll er inne, förstå att det här är farligt. Greklands motsvarighet till Tegnell talar i teve och säger att varje liv som räddas är en vinst. Hur många ska offras i Sverige för att uppnå flockimmunitet? Jag vet inte vem som har rätt. Svaret får vi väl så småningom. Men, varje siffra har en familj och vänner.

Jag tänkte jag skulle fortsätta inlägget med att skriva om lite annat i mitt liv men jag stannar här och skriver om annat senare idag. Just nu får det här räcka. Det är mer än nog. Ta hand om er därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar