måndag 27 april 2020

En sommar i Sverige...


Nej, det är klart att det inte blir en sommar i Sverige för mig. Sommaren 2016, året innan vi öppnade restaurangen var jag uppe i Sverige från mars till augusti. Jag hade flera olika jobb och min plan var ju också att jobba och tjäna så mycket pengar som möjligt. Men, det fanns tid till nöjen och att vara ute i naturen också.



Det jag saknar mest från Sverige är naturen och alla vilda blommor som finns. I Bollnäs där jag är ifrån är det otroligt vackert också. Eftersom jag var uppe från tidig vår och fram till hösten hann jag det året med allt från första vårblommorna till blåbär och svamp på hösten. Det var verkligen härligt!


Jag antar att många av er kommer att spendera semestern i Sverige i år. Jag skulle faktiskt inte ha något emot att ha semester i Sverige för det finns ju faktiskt så mycket att se och uppleva där också. Kanske vi har mer sol, värme och god grekisk mat. Bättre grönsaker. God öl. Och raki som jag inte tycker om..Men ni har bär, svamp, filmjölk, skog, loppisar. Ja, vad mer? Hur ska ni spendera semestern? Om ni ska vara i Sverige, vad är planen?


Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

6 kommentarer:

  1. När jag någon gång handlar på ICA ser jag att det finns en fil som heter Bollnäsfil. Jag har inte köpt den,eftersom jag alltid söker efter en yoghurt/fil med så lite socker som möjligt.
    Du måste väl känna till den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! När jag är i Sverige är min stående frukost Bollnäsfil med havrefras :)

      Radera
  2. Underbara bilder att njuta av! Vi blir hemma i sommar, det är med stor sorg vi inte kan besöka vårat fina Kreta. Jag har köpt en ny Border Collie valp som vi hämtar om 6 veckor i Skåne. Så vi tar lite försemester och kör 145 mil från Luleå ner till Skåne för att hämta vår nya familjemedlem. Sedan upp till Gbg för en snabbvisit hos mina barndomsvänner för att sedan styra hem igen. Vi får utforska närområde i sommar och kanske besöka fjällen. Vi får se hur framtiden ser ut. Tack för alla dina fina blogginlägg, ska swisha fler ggr till dig om de hjälper er lite. Ha en fin dag! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det blir en lång resa för att hämta en valp! Den måste vara nåt riktigt speciellt! Tack <3

      Radera
  3. Hej Anita! Ikväll på Rapport talade man om ett s.k "Hälsopass" för att få ge sig ut i Europa i sommar och visade insla från Chanias gränder!!! Jag hoppas att det kan bli verklighet så att vi som är friska (ta i trä) kan komma ner till fantastiska Kreta i sommar /höst! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hoppas ju också att vi får åtminstone lite turism i sommar eller höst. Annars blir det en riktigt svår vinter för många här. När det gäller hälsopasset spekuleras det en hel del så vi får se vad de kommer på :)

      Radera