tisdag 21 april 2020

Baksidan och sovrummen




På baksidan av vårt hus händer inget speciellt. Hönsen har sin inhägnad där bland citronträden. Dessutom finns en liten bit av tomten som varken är odlad eller har gräsmatta. Maken har planterat några vinrankor som inte verkar ta sig speciellt bra. Dessutom växer kamomill fritt och när det är varmt sprider den en svag doft.

ett litet men vackert ogräs


Vårt sovrum är ganska litet och här finns det som behövs. Garderob, säng, byrå och som nattduksbord har jag två stolar som är från Sverige. Det är min farfars far som har gjort dem. En liten balkong hör till sovrummet och här brukar vi ha en madrass på sommaren och sova därute.



Det som var dotterns sovrum har helt naturligt blivit en avlastningsplats. Här samlas ovikt och vikt tvätt och allt som ska strykas. Sonens rum får ni inte se. Det är knappt så jag får se det. Jag städar inte där.

Det blev ett ganska oinspirerande inlägg idag men jag har verkligen ingenting att berätta. Idag börjar en "vanlig" vecka efter påsk men här är ju varje dag lik den andra. Inga planer, ingenting. 

Jag önskar er en bra dag!

Du som uppskattar min blogg och vill fortsätta läsa den får gärna donera en gåva via swish
0763289895 (om ni inte har swish går det bra att använda paypal till adressen agrimanaki@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar