söndag 1 december 2019

Från Barcelona till Bollnäs


Idag var det julskyltning i Bollnäs så vi åkte ner en sväng och gick runt lite. Dottern jobbade på konditoriet i stan så vi gick in där och fikade lite tills hon slutade. Igår kom jag tillbaka från Barcelona men jag får vänta lite innan jag skriver om vad vi gjorde där. Jag måste få lite ordning på fotona och få lite struktur på inläggena för det kommer att bli flera. Att göra Barcelona på 4 dagar är ju omöjligt men vi försökte i varje fall utnyttja tiden till max.

Igår direkt efter att jag ankommit till Bollnäs hade jag träff med gamla reseledarkollegor. Den ena har sommarstuga i krokarna här och den andra har flyttat till Dalarna som ju inte är alltför långt härifrån. Vi möttes på Mobackes trädgårdscenter där de nu har sin årliga amaryllisutställning. Varje år är det ett tema de följer och sedan har de byggt upp efter det och med massor av fina blomsterarrangemang.

I år var temat livet från födseln till avskedet. 










Om ni någon gång har vägarna förbi Bollnäs rekommenderar jag trädgårdscafeet Lilla K som ligger i anslutning till Mobackes Trädgård. Deras lunchbuffe är helt suverän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar