måndag 16 december 2019

Är det värt att åka till Barcelona?


Är det värt att lägga tid och pengar på att åka till Barcelona? Ja, om man har möjlighet att åka på resor flera gånger om året. Om man som jag inte har möjlighet till det väljer jag nog kanske ett annat ställe. Jag är inte en storstadsmänniska och skulle nog kanske hellre välja en liten stad eller till och med inte ens en stad. Men, det finns hur mycket som helst att se här så jag skulle nog gärna vilja åka tillbaka för på fyra dagar hann vi ju med bara en bråkdal. Många säger att Barcelona är en fantastisk stad och ja, det är det. Jag har nog lite blandade känslor för staden.

Jag har ju på de runt 30 år jag bott på Kreta inte rest till andra ställen än Chania-Sverige så jag ville hinna med så mycket som möjligt och jag skulle vilja haft mer tid på mig OCH mer pengar för att kunna göra turer utanför staden såsom att besöka olika vingårdar till exempel. Nu var höjdpunkten på resan PICASSO-MUSEET. Dit hade jag redan bestämt att jag skulle och det var verkligen fantastiskt. Picasso levde och studerade i staden i slutet av 1800-talet och det är en stor samling tavlor som finns här. 




Självporträtt

"kladdblock"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar