torsdag 8 augusti 2019

Uppdatering från Kato Daratso

Snart är den svarta slangen en grön portal :)

Veckorna passerar så snabbt och det är redan augusti. Säsongen har verkligen varit upp och ner i år. Ibland har vi fullsatt och ibland funderar vi var alla människor är då vi knappt ser några passera ute på gatan ens. Många säger att de ligger 20-30 % under förra året. Så illa är det inte för oss men om det generellt är så att det är den summan som gäller borde vi haft mycket mer att göra i år om det var ett "normalt" turistår. Jag klagar dock inte för hade vi haft mycket mer att göra skulle vi behöva mer personal och vi skulle ha varit ännu mer slutkörda än vi är nu. Dottern är här nu men om några veckor åker hon till Sverige igen och då är vi en personal kort så vi kommer att behöva någon för september. Helst en kökspersonal...

Jag sitter nu hemma, på balkongen och dricker förmiddagskaffe. Vanligtvis är jag riktigt tidigt i restaurangen men eftersom det var lugnt igår kväll behöver jag varken baka fröknäcke eller göra efterrätter. Blommorna vattnade jag igår kväll så det är också gjort. Skurmoppen slängde jag igår kväll så jag kan inte moppa golvet heller... väntar att maken ska bli färdig så vi kan åka och shoppa lite diverse. 

Vi smider redan planer för nästa år. Det blir mer vegetariskt, veganskt och glutenfritt. För varje år verkar det bli fler och fler glutenintoleranta!! Och vegetarianer. Jag håller på och experimenterar med att göra pizzabottnar som är glutenfria. Är det någon av er som har ett riktigt bra recept? De ska gå att frysa ner antingen halvgräddade eller ogräddade utan fyllning så vi kan ta fram efter behov. 

Se bilden nedan. Flera dagar i sträck parkerade denna person på trottoaren och vi fick se familjer med barnvagnar gå ut i gatan för att passera. Maken ringde till polisen som inte gjorde något åt det. Han ringde igen dagen efter och då agerade de. De åkte dit och tog bort bilens nummerplåt. Jag tror att personen nu förstår att man inte ska parkera på trottoaren för det kostar att få tillbaka nummerplåtarna. Det är så irriterande att så många här inte fattar att trottoarerna är för gångtrafikanterna. Hänsynslöst och egoistiskt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar