fredag 5 april 2019

Ett stort tack!


Ett stort tack till er alla som svarade på min fråga angående lammkotletter. Det är så kul när man får respons. Som det verkar vill de flesta av er äta på grekisk vis, så jag låter väl maken fortsätta på sitt vis. Ibland kanske jag går in i köket och gör en sås eller en potatisgratäng ändå. Sonen tycker också om att göra såser så ibland kan ni nog få välja en sås till!

Vi har haft lite turister i restaurangen de senaste dagarna även om det fortfarande är väldigt få människor i området. Det är nog bara två hotell som har öppnat men det syns att många jobbar för fullt så ett efter ett öppnar de nog de närmaste dagarna.

Vädret....nu kommer det att regna några dagar och som vanligt säger jag...det här är nog sista ovädret. Det ser dock ut som om temperaturen går uppåt även om det fortfarande är bara runt 12 grader på kvällen och tidigt på morgonen. På dagarna kan det gå upp mot 20 i varje fall. Snart så...

Fredag redan, så ha en bra helg alla!!

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte svara, men hann nog inte ;) Jag gillar egentligen en kallsås eller röra till (typ hummus, fetaoströra eller liknande), men jag kan ju oxå respektera och förstå idén med att servera som man brukar äta det på plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tzatziki och andra röror beställer man ju oftast in separat när det är grekiska tavernor. Nu blev jag sugen på hummus. Vi ska ha det på menyn i år men än så länge kör vi en begränsad meny innan säsongen kommer igång ordentligt. Ha en bra söndag!

      Radera